10.12.2016

První ročník prodejní výstavy historických vozů, příslušenství a technologií Bavaria Retro Classic se konal v exkluzivních výstavních pavilonech v Norimberku. Pořádala ho stejná organizace, která má na svědomí veletrh Retro Classic ve Stuttgartu. Honza se Špacírem byly u toho!

Celý článek čtěte zde>>>

30.1.2016

Protože zima je období motoristického ticha a všichni naši plechoví miláčci v garáži nabírají síly na novou sezónu, rozhodli jsme se rozšířit naše obzory a v doprovodu zkušeného letce, pana Nováka z horních Valovic, jsme navštívili Letecké muzeum Metoděje Vlacha v Mladé Boleslavi.
Měli jsme tak možnost dozvědět se něco i jiných veteránech než těch našich pozemních, o jiných technologiích a jiné historii.
Viděli jsem zde z blízka i nádherné stroje, které ve vzduchu doprovázeli vyhlášení výsledků III. ročníku Valotour 2015.

27.03.2016

Protože rosničky nám avizovaly první teplý víkend a všichni z nás už byly natěšeni na ten moment, kdy konečně probudí své plechové miláčky ze zimního spánku, v neděli jsme tak společně z čerpací stanice na Hejtmánce v Mladé Boleslavi vyrazily na výlet do Poděbrad dlouhý cca 130 Km.
Ještě před startem jsme symbolicky odemkly sezónu 2016. Cestou jsme pak navštívili známou pivnici Hájenku v Kernsku, v níž se natáčela známá česká komedie Slavnosti sněženek, abychom rozlouskli nekonečný spor, zda je kančí lepší se šípkovou nebo se zelím. Spor jsme nerozlouskli, ale velmi příjemně jsme se najedli a pokračovali v cestě za Jirkou z Poděbrad. V Poděbradech jsme zjistili, že ten výtečný nápad, vyrazit v ten den po dlouhé době na silnice, jsme neměli jen my, nýbrž i tisíce motorkářů, kteří nás po cestě doprovázeli a v Poděbradech nám obsadili výstavní místa na náměstí. Udělali jsme tak zde jen pár fotek a jeli jsme zaparkovat na nedaleké parkoviště. Pěšky jsme se vrátili na náměstí, kde jsme se sladce odměnili zmrzlinou a dobrou kávou.

3. Táhlý & Páťa, Austin Mini
4. Zarokkosovi, Moskvič 2140
5. Hoch & Sabinka, Fiat X1/9
9. Mulačovi, Porsche 924 cabrio
10. Špacírovi, Triumph Spitfire Mk4
11. Posteltovi, Škoda 100

14.05.2016

Sezónu jsme již zahájili, avšak prvního závodu jsme se zúčastnili až druhou květnovou sobotu. Soutěž začala na výstavišti v Litoměřicích, kde se sjelo více něž 150 historických vozů. Soutěže se zúčastnila početná skupina automobilů, motocyklů i traktorů. Bohužel však z důvodu technické závady na jejich MG Midget na trasu závodu nevyjela naše posádka Radon & Šárka, která se po příjezdu do Litoměřic vydala opatrnou cestou zpět. Závod byl odstartován v 11:00 přehlídkou každého vozu na hlavním pódiu výstaviště, ze které se vyjíždělo na trasu v kopcovitém Litoměřickém okolí, dlouhou cca 70 km. Závod nebyl na čas, ani závodníky nečekaly žádné časové kontroly, za to byly zkoušeny jejich znalosti a zručnost v 6 průjezdních kontrolách s různými úkoly. Trasa byla završena zajímavou prohlídkou Terezínské pevnosti, kde jsme měli možnost navštívit Terezínské podzemí i muzeum.
Celý den závod doprovázelo slunce a tak jsme si všichni první závod v sezóně užili.

2. Radon & Táhlý, MG Midget (FIVA)
2. Špacír & Jana, Triumph Spitfire (NON FIVA)
3. Hoch & dcery, Fiatu X 1/9 (FIVA)
4. Plešatí bratři v triku, Škody 100 (FIVA)
5. Honza & Honza, Porsche 924 cabrio. (FIVA)

25.05.2016 - 28.05.2016

Jako každý rok, i letos se členové Valocars zúčastnili prestižní soutěže historických vozů OLDTIMER BOHEMIA RALLY 2016 a znovu bodovalo.

I přes velice nepříznivé předzvěsti na počasí, nás od zahájení soutěže ve čtvrtek 25.5.2016 doprovázelo slunce a teplo až do příjezdu posledního vozidla v sobotu 28.5.2016 večer. Jakmile v sobotu přijelo poslední vozidlo do cíle, objednané počasí se vyměnilo s velkou průtrží deště a větrem. To už jsme ovšem seděli v domě kultůry mešta Mladá Boleslav, kde se netradičně konalo vyhlášení výsledků a tak nás náhlá změna tolik netížila.

První etapa, jenž byla zahájena ve čtvrtek 25.5.2016 v 17:00, vedla blízkým okolí Mladé Boleslavi... Celý článek>>

11.06.2016 - 12.06.2016

Druhý červnový víkend se tradičně pořádal sraz veteránů na blízkém zámku Lobeč.
Ráno, když se sjeli veškerá vozidla na zámecký dvůr, probíhala divácká anketa o nejhezčí vůz, nejstylovější dobový oblek a piknik a nejhezčí motocykl. Ještě před startem do orientační rally měli návštěvníci a účastníci možnost dát si např. kávu anglickém dvoupatrovém autobusu zvaném Doubledecker, poslechnout úchvatný flašinet či živou kapelu, ochutnat zámeckou kuchyni či se podívat na zámecký areál.
Orientační jízda pak vedla blízkým okolím a a trasu často ovlivňovali záludné otázky, jejíchž odpovědi určovali směr pokračování v jízdě.
Celý závod nás doprovázeli mraky a jen velmi málo kapek a tradiční skvělá atmosféra učinila 15. ročník rojení dalším vydařeným ročníkem.

4. Radon, MG Midget
6. Vašek & Martin, ŠKODA 100

25.06.2016

Jawa - Moto - ČZ Veteran Club Mšeno pořádala již 11. ročník zájmové soutěže historických motocyklů a automobilů "Jízda Kokořínskem".
Po ranní přejímce na náměstí Míru ve Mšeně, krátké rozpravě a sladké zmrzlince nás čekala nádherná trasa okolím CHKO Kokořínsko - Máchův kraj, během které nás čekalo mnoho vědomostních průjezdních kontrol ze světa motorismu, včetně obtížné jízdě zručnosti, kde se ukázalo kdo je skutečně dobrým motoristou a to se také odrazilo na konečném výsledku závodu, kde samozřejmě Valocars bodovali.

Kategorie automobily

2. Tomáš Kučera, Jawa 250
3. David Petřík & Eliška Petříková, Velorex

27.09.2016

Už fakt, že celá soutěž se připravovala více jak půl roku, napovídal tomu, že účastníky Valotour 2016 čeká mnoho nových věcí a prvků a úroveň tradičního srazu veteránů na Valovicích se znovu zvýšila.
I IV. ročník tradiční Valotour byl velmi pestrým závodem, díky kterému si poslední srpnovou sobotu užil naprosto každý, kdo se Valotour 2016 zúčasnil nebo se přišel alespoň podívat.

Celý článek  >>

28.10.2016

Na státní svátek 28.10. předpověď počasí slibovala slunečný den a proto byl ideální čas na zakončení sezony nějakým výletem. V tomto případě Tajným. Ano, tak se jmenovala jízda, kterou pořádal Liberecký veteránský klub Automuzeum. A tak jsme se Celý článek zde>>>